kilimanjarocharityclimb2016.reismee.nl

Dag 1 op de Kilimanjaro

Dag lieve mensen, dan eindelijk na een week weer een blog van ons. Helaas hadden we niet toegang tot internet op de Kilimanjaro waardoor bloggen niet lukte. Maar we hebben wel heel veel gedaan en meegemaakt. Wat een uitdaging en pittige klus hebben we geklaard.... Grenzen verlegd... geniet alsnog per dag met ons mee. We hopen snel de hele tocht te kunnen delen met jullie!

Door Anneke en Matthijs

15/02/2016

Eindelijk mogen we gaan! Na een goede nacht voor de meesten en een heerlijk kilimanjaro ontbijt zijn we enthousiast vertrokken. We zijn er klaar voor en willen nu ook echt gaan! Het super vriendelijke personeel vande lodge zwaait ons uit en wenst ons een goede trip.

Na een paar uur rijden over asfalt maar ook dirt road met prachtige uitzichten om mount Meru, bereiken we het registratiepunt voor de Lemosho route. Inschrijven, camelback vullen, lunchen... En dan verder naar het echte startpunt van onze expeditie! Volop aktie, de dragers, gidsen en andere beklimmers...

We gaan direct echt klimmen... best een beetje een verrassing maar we zijn blij... Door prachtig tropisch woud lopen we achter elkaar, genietend! De dragers, dragers passeren ons met veel spullen dragend op rug, hoofd en deels in de nek. Indrukwekkend!

Het lijkt wel of de kleuren hier helderder zijn, frisser, van de bomen en bloemen die we zien.

De sfeer in de groep is goed. We maken onderweg grapjes, leren Swahili van de gids (Poa kizichi kama ndizi ndani ya fridge, haha, dit betekent zoiets als 'ik voel me als a cool crazy banana in the fridge) en leren de gids Nederland (appeltje, eitje, twee vingers in de neus, enzovoort).

Na zo'n 2,5 / 3 uur lopen komen we aan in het kamp. De tentjes staan al opgezet en we ruiken lekker eten. We krijgen een bakje water om ons een beetje schoon te maken. Daarna gaan we in de hoofdtent teatime houden. Thee / koffie met popcorn. Heerlijk. Daarna eten. Courgettesoep vooraf, daarna aardappels met groenten, salade en kip / vis. Koffie en thee achteraf. Medical check gehad. Iedereen is in goede conditie. Nog een potje gekaart met een paar van ons. Nog even bloggen en dan zo lekker slapen. We zitten nu op 2800m hoog.

Daan heeft onverwacht al kennis gemaakt met een aantal agressievelingen. Hij ontdekte net te laat dat hij stond te plassen in een rode bosmieren nest!! Een aanval volgde ;-)

Tot de volgende blog weer!

schoonmama

Och Daan toch! ;-)
Hopelijk kropen ze niet helemaal omhoog! :-) hahaha

ma

Daan , wat ben je toch aantrekkelijk, zelfs voor mieren , haha! XX