kilimanjarocharityclimb2016.reismee.nl

Dag 2 op de Kili

Door Matthijs.

Lieve mensen,

Vanmorgen om 06:30 uur zijn we gewekt met koffie en thee in onze tent, ofwel, koffie en thee op bed. Om 07:30 uur het ontbijt in de grote tent. Heerlijk ontbijt met maispap, porridge dat iets weg had van Brinta. Boterham erbij en wat fruit. Onze spullen ingepakt en daarna werd in no-time en als een ge-oliede machine de tenten ingepakt. Om ongeveer 09.00 vervolgenden wij onze tocht. Eerst zo'n 1,5 uur in het bos (prachtig, echt prachtig), daarna kwamen we voor de rest van de dag in een gedeelte met laagbegroeing, Moirland genoemd.

We hebben vandaag veel hoogtemeters gemaakt. We zijn per saldo 700 meter gestegen, maar onderweg zijn we op en neer gemaakt, dus veel meer hoogtemeters gemaakt. Moe en voldaan zijn we aangekomen in onze kamp op het Shira plateau, het grootste plateau op aarde op deze hoogte (3.500 meter). Onze tenten stonden al klaar, inclusief wc hutje en de eettent. Prachtig zicht op de Kilimanjaro! Ook hier staat er in de avond een prachtige maan en sterrenhemel boven ons. Na een verrukkelijke maaltijd en medische check gaan we vroeg naar bed. We doen het super goed met elkaar!

We lachen veel, Joey praat zonder schroom Engels. Hij is eerlijk dat dit niet echt native is :-). Dus hij hutselt Engels met Nederlands. Wat dacht je van deze: Do you have another raadsel? (de hoofdgids heeft steeds raadsels). En: I have sweet on my face! Maar we vergissen ons allemaal. Daan zei dat his drinking is op. Ach, het zal de hoogte zijn :-).

Al met al best een pittige dag.

Groet van ons vanaf de Kili!

Doingoood