kilimanjarocharityclimb2016.reismee.nl

dag 3 op de Kili

Door Anneke.

Lieve mensen,

En weer een prachtige dag achter de rug! Na een verdiende nachtrust worden we wakker met ijs op de tent. Een prachtig uitzicht op een zeer heldere Mount Kilimanjaro! Wat een uniek moment! Op het hoogste plateau op aarde! Na wederom een heerlijk ontbijt en de medische check vertrekken we met Genes onze hoofdgids, weer een stukje verder naar de absolute top. Prachtig weer met de volle zon( goed ingesmeerd dus) en allemaal in goede stemming. De route begint relaxt door het laatste stukje moorland met hoge heide struiken en mooie kleine bloementjes met hier en daar een lobelia.

Je merkt aan de groep dat het lopen vandaag nog niet veel energie kost, er wordt volop gepraat. De porters halen ons met gemak in en dragen de tenten en het eten allemaal. Wat een luxe!

De weg verandert in een rostblokken waar we overheen of langs gaan, genieten is het sleutelwoord. Helaas moest onze gewaardeerde gids afhaken wegens knieproblemen, gelukkig zijn er nog 3 gidsen die met ons meegaan. Isaya wordt onze nieuwe hoofdgids. We kennen hem natuurlijk al.

We gaan vandaag naar het Fisher plateau voor een warme lunch. Werkelijk een verrassing voor ons dat daar op een stenen plateau onze eettent klaar staat! Met smaak eten we friet met een groentesaus, en vers fruit. Genieten...

We gaan verder, bepakt met onze daypack en met een extra laagje kleding erbij. Het gaat kouder worden, waar het eerst nog 20 graden was is het opeens 14 graden en de wind maakt dat het kouder voelt. Muts op en handschoenen bij de hand houden. We klimmen weer over rotsblokken steeds verder naar boven. Isaya stopt af en toe voor zip zip time, even een paar slokken en verder gaan. De route is opnieuw prachtig!! Divers, met geregeld adembenemende vergezichten. Langs rotsen van lava en diepe droge rivier beddingen. Plotselinge grote inhammen op 4000 m hoogte met drassig gras en kleurijke gesteente waaruit het smeltwater druppelt. Nog een klein stukje en we zijn in ons kamp voor de nacht Moirhut camp op 4200m hoogte!

We frissen ons op en krijgen thee met popcorn en even later opnieuw een warme maaltijd! Uiteraard weer een medical check door een van de gidsen. Op wat kleine ongemakken na voelen we ons goed! We doen het als groep echt super goed. Geen hoogteziekte klachten, geen extra zuurstof is nodig geweest.. Het gaat echt top!

Wel neemt de spanning toe...De summit zien we dichterbij komen, het gaat natuurlijk serieus pittiger worden.

Karine (zus van Jacqqueline)

Wat heerlijk, al lezende 'loop' ik min of meer mee.
Mooi geschreven, ben benieuwd naar de andere dagen.
Zo super dat jullie alle negen de top hebben bereikt!

Ton

Al lezend komen de mooie herinneringen terug en loop ik met jullie mee! Goed te horen dat jullie genieten en plezier hebben en dat alles prima gaat. Succes!!

Flora (moeder van Daan)

wat heerlijk om zo al lezend mee te gaan, wat hebben jullie al veel meegemaakt . Het wordt goed weergegeven door Anneke en Matthijs! Dank jullie hiervoor .

Erna

Op naar de top! Lekker zo doorgaan!! Succes!,

Adri

Heerlijk zulke mooie verhalen over de beklimming en gefeliciteerd met dit geweldige resultaat.
We zijn trots op de hele club.

Eric

Nog even doorgaan want de top is inzichr

Doingoood